Wednesday

Change Your Mood Just By Flexing Some Muscles... You Got To Agree With It.


You Can Change Your Feelings By Using Your Muscles As You Please.
Botox is a popular cosmetic procedure to reduce facial wrinkles. Botox is injected into various muscles, for instance in the face, and it paralyzes the muscles thereby causing the wrinkles to “relax”. It’s been known for a while that one of the side effects of Botox treatments are that people can’t fully express emotions (for example, they can’t move the muscles that would show they were angry, or even happy). New research shows another interesting side effect – people who have Botox injections can’t feel emotions either.
Muscles and feeling are tied together – If you can’t move your muscles to make a facial expression you can’t feel the emotion that goes with the expression. So if you have recently received a Botox injection and you go to a movie that is sad, you will not feel sad because you won’t be able to move the muscles in your face that go with feeling sad. Moving muscles and feeling emotions are linked.
Botox injections – Joshua Davis (2010) from Barnard College and his team tested this idea with some research. They injected people with either Botox or Restylane. Restylane is a substance that when injected fills out sagging skin, but does not limit muscle movement like Botox does. Before and after injecting the participants, they showed them emotionally charged videos. The Botox group showed much less emotional reaction to the videos after the injections.
Controlling muscles controls anger — David Havas (2010) gave people instructions to contract specific muscles – the muscles used in smiling. When the participants contracted those muscles they had a hard time generating a feeling of anger. When he instructed them to contract the muscles that are used when you frown, the participants had a hard time feeling friendly or happy.


Your, Insight On This Please..

3 comments:

  1. I loved this one. It has given me courage to try scarier things. I tend to steer clear of them but not anymore.
    Packers And Movers Hyderabad



    Packers And Movers madhapur Hyderabad

    ReplyDelete

  2. الفك والتركيب والتغليف والتحرك من خلال شركة نقل اثاث بجدة متميزة تحتاج الي ركن البيت للاستفادة من خدماتها التي لا تقدم غير خدمات نقل اثاث بجدة رائعة لتلبية طلبات العميل. فرؤية الشركة لدينا وضعت طريقة جيدة وضعت كخبراء في نقل الخدمات التي يحتاجها العملاء عند التعاون مع شركة نقل عفش بجدة فاختيار المواد الخاصة بك التي تستخدم في تغليف الاثاث فهذه المواد أو الأشياء ستكون موجودة على عتبة المنزل للتحرك بكل آمن و بقوة إلى المكان الذي ترغب فيه
    شركة نقل الاثاث بالدمام
    استخدام الأصول الأولى داخل الاستراتيجية التي تستخدمها شركة نقل عفش بالدمام لدينا تدفعنا إلى التفكير في إعطاء نوع من الخدمات المتميزة الي العملاء التي تترك نجاحا مباشرا يمكن أن تنقش على نفسية الزبائن التي تقدم لهم خدمة نقل العفش.فلدينا ميل إلى أن يشار جيدا إلى العاملون والفنين والمغلفون ان يقوموا بعملهم في شركة نقل اثاث بالدمام نتيجة للمعيار والتنمية والعقل
    شركة نقل الاثاث بمكة
    مجموعة معينة لدينا في شركة نقل عفش بمكة تساعدنا في خدمتك في أي وقت من اليوم، وأنهم على استعداد للبقاء على طول هذه الخطوط لاعطاءك خدمة متميزة عن باقي شركات نقل اثاث بمكة التي توجد بهذه المنطقة فلا أحد لدينا في خدمات النقل يترك شيئا حتي لا نقع في قليلا من السخط.
    شركة تخزين الاثاث بالرياض
    التعبئة والتغليف يبدأ بالعمل المتميز من اجل الحصول علي شركة تخزين عفش بالرياض متميزة تمتلك مستودعات تخزين اثاث بالرياض تحافظ علي الممتلكات الخاصة بكم من الخراب. كما ان التعبئة والتغليف على استعداد فريد للتعامل مع كل نوع من الأدوات والأشياء الزجاجية والمواد التي تميل إلى الإضرار أو تحمل بانتظام أسوأ جزء في عملية الحركة. فخدمات شركة تخزين اثاث بالرياض تقوم بإرسال أفضل مجموعة يتقن الوصول إليها في الوقت المناسب لتلبية طلب العميل وفقا لمتطلبات محددة خاصة بك في هذا المجال بسبب الطريقة التي كانت لدينا مجموعة من الخبراء في كيفية ادارة مستودعات تخزين اثاث منذ فترة طويلة في هذه الصناعة لفترة طويلة جدا.
    شركة تخزين اثاث
    شركة تخزين عفش

    ReplyDelete


  3. تعد شركتنا افضل شركة صيانة مكيفات بمدينة جدة حيث توفر لكم الشركة خدمات ممتازة وراقية
    شركة صيانة مكيفات بجدة
    بالاضافة الي قيام الشركة بعمليات التنظيف علي اكمل وجه ونقدم لكم خدمة تنظيف المكيفات بشكل راقي جدا
    شركة تنظيف مكيفات بجدة
    ونحن كاسم كبير نقوم بخدمات كشف التسربات بمكة ونقوم بالعمل بافضل الاجهزة ونمتلك افضل الفنيين المتخصصين
    شركة كشف تسربات بمكة
    كما يتوافر في الشركة خدمات العزل بكل انواعها واحجامها وتعد ايوان افضل شركة عوازل بجدة لما توفره لعملائها من

    خدمات علي مستوي عالي وراقي جدا
    شركة عوازل بجدة





    ReplyDelete